♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

14 Haziran 2010 Pazartesi

Merhabalar … Finike Tekne Turu - Deniz solucanı

En son Finike’de konakladığımız oteli ekledikten sonra, bilgisayarımızda meydana gelen bir arıza ile önce monitörümüzün ekran kartı yandı. Yeni monitör aldık bu sefer de hard diskler de sıkıntı oldu. Hadi onları çözdük bu sefer içindeki bilgileri kurtarmaya uğraştık.
Tabi bu arada bizde boş duramadık… Amasya ve etrafındaki bazı kaplıcaları dolaştık.
Çevremizde Kızılırmak deltasını ve Kuş Cenneti’ni, Ayvacık ve barajlarını, Asarcık ilçesini. Kavak ilçesindeki tarihi Kurt Köprüsünü, Tekkeköy Mağaraları ve Kabaceviz Şelalesi’ni, çevre köylerinin doğal ve tarihi yerlerini gezdik.
Fırsat bulduk Eskişehir’i de görme şansımız oldu.
Birkaç defa gerek sağlık kontrolü gerekse şahsi işlerimizden dolayı Ankara’ya gittik. Günübirlik Beypazarı’nı da ziyaret ettik.
Bu arada gene bir Antakya ve Halep gezimiz oldu.
Kısaca, bir yandan bilgisayarı adam etmeye çalışırken bir yandan da bol bol gezip bilgi ve görgümüzü arttırırken, fotoğraf arşivimizde iyice çoğaldı. Bakalım bunları nasıl paylaşacağız.
Bizleri arayıp, sağlığımızı merak edip soran, gerek telefonla gerekse mailleri ile selam ve sevgilerini bırakan tüm gönül dostlarına içten teşekkürlerimizi sunuyor, sizleri sizler kadar özlediğimizi, inşallah, tekrar ara vermeden birlikte olmaya çalışacağımızı bildirmek istiyoruz.
Sağlıkla, sağlıcakla ve sevgiyle kalınız…
SeyyAh & Sofram

Finike Tekne Turu - Deniz solucanı

Bu vesile ile ara verdiğimiz yerden tekne turumuz esnasında karşılaştığımız Kırmızı Deniz Solucanı hakkındaki görüntüleri paylaşalım…

NOT:

Kırmızı Deniz Solucanı

RIFTIA PACHYPTILA

Riftia pachyptila, derin deniz diplerinde yaşayan bir solucandır ve en ilginç yanı sindirim sisteminin olmayışıdır. Ayrıca çok ilginç bir beslenme şekli vardır. Riftia'nın gövde boşluğunu dolduran dokunun, aslında kükürt kristallerine yapışmış hücre içi bakteri yığınları olduğu anlaşılmıştır. Bu bakterilerle solucan arasında çok iyi bir işbirliği vardır. Solucanın solungaçları ile aldığı sıvı, kükürt ve oksijence zengindir. Bu maddeler kan yoluyla gelerek solucanın vücudundaki bakterilerin organik bileşikler yapmasını sağlar. Solucan besin olarak bu organik maddeleri kullanır. Solucanın karbondioksit, azotlu maddeler vs. gibi metabolizma artıkları da tekrar bakterilerce alınarak besine çevrilir.

anneminkizıyim dedi ki...

Selamlar merhabalar, yarim yillik bir aradan sonra yeniden burda olmaniza cok sevindim.
Saglik haberleriniz bizleri cok sevindirdi, bilgisayarin bozulmasi sorun olsun önemli degil, tabi sizin icin üzücü olmustur, saglikli olmaniz önemli. Fatma hanimdan da haber alamayinca bir kac blogcu arkadasa sordumdu.
Yine güzel fotolar ve slaytlarla hos geldiniz, devam gezdiginiz yerlerin fotograflarini cok merak ediyorum dogrusu,
selamlarla....

Dilek Mutfakta dedi ki...

ooooo kimleri görüyorum,bende acaba hastalarmı bi sorunmu var diye merak ederken sizler geziyormuşsunuz,çok sevindim iyi olun ve gezin.FATMACIMIN TARİFLERİNİ ÖZLEDİk,bende blogla fazla ilgilenmiyorum eski hevesim yok arada bir görev icabı bakıyorum okadar,görüşmek üzere,selamlar....

SeyyAh dedi ki...

Sevgili dostlar inanın sizler varsınız diye bir türlü ayrılamıyoruz, sizlerin sıcak yaklaşımları bizler için birçok kan bağı olanlardan daha sempatik geliyor.
Az çok beni de biliyorsunuz, hiç durabilir miyim? :-)
Hanımı da yanımda sürüklüyorum şimdilik o da ayak uyduruyor.
Hanımda kısa zamanda tariflerini eklemeye başyalayacak sıra onları düzenlemede..
Ailecek en içten çok selam ve sevgilerimizi yolluyoruz...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Akif Bey,
Sizlerden haber alabilmek ne büyük bir mutluluk.
İnanın çok endişelendim.
Çok şükür sağlık sorununuz yokmuş, aman olmasın.
Fatma ablamada, kızlarada bol bol selamlar ve sevgiler....
**********
Hastalara şifa,borçlulara eda,kimsesizlere hami,muhtaca dost eli,
Küslere barış,işsize iş,mekanı olmayana hayırlı mekan,
Evladı olmayana hayırlı evlad,rızgı dar olanlara bolluk,
Sıkıntısı olanlarada hayırlı kolaylık nasib eyle YA RABBİ..!
Dualarınız kabul,kandiliniz mübarek olsun.