♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

29 Haziran 2009 Pazartesi

Samsun Çakallı köprüsü

Samsun Çakallı köprüsü

Samsun’un Kavak ilçesinin Çakallı Köyü eski Ankara yolu üzerinde Tersakan çayı üzerine kurulmuş çift gözlü bir kemer köprüsüdür, yüksekliği 10/12 metre, genişliği 20 metre kadardır. 1296 tarihinde yapıldığı Selçuklu'lardan kalma olduğu söylenmektedir. Köprü mimari özelliğini korumakta olup, üstündeki bazı kenar taşları alınmıştır.
Ayakları dere kenarında ana yapı olarak toprak üzerinde bulunuyor. Orta kısmında köprüyü iki gözlü yapan yapısı ön ve arka tarafları öne doğru yuvarlak taş yapı ile şekillendirilmiş ki gelen suyun hızını kesip verebileceği zararı en aza indirebilsin diye.

2 yorum:

ilmekilmek dedi ki...

nasılsınız Akif bey, gecikmelide olsa bende sizin geçmiş kandilinizi kutluyorum, hepimiz için hayırlara vesile olmasını diliyorum mübarek üç aylarımızın...
güzel bir hafta geçirmeniz dileğimle...
selamlar...

keskinlininmutfagi dedi ki...

samsuna gittim ama böyle güzel yerleri malesef göremedim sizin kadar pek gezemiyorum sevgiler hayirli günler