♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

27 Haziran 2009 Cumartesi

Samsun Kavak Yeni Cami

Samsun Kavak Yeni Cami

Gene Kavak'a kadar gelmişken Cami mahallesinde aynı adı 1734 yılında yaptırılmış olan taşıyan camiyi de ziyaret etmemiz önerildi. Öğle namazı sonrası gene yanımızda muhtar bey, cami imamı ve cemaatten birkaç kişi ile hem sohbet ettik hem de cami hakkında bilgiler edindik. Burası diğer camiye göre daha çok özelliklerini koruyor gibiydi. Tavanı orta kısmında içe doğru sekili olarak yapılmıştı. Duvarlarında bulunan taşlar ve ahşap işçilikler, ne yazık ki, gene aslını dışında boyalar ile örtüldüğünden orijinal halini göremedik.
Burada da horasan taşları hem içerde hem de minare şerefesinde kullanılmış. Çatı altı döşemelerinde yığma tuğla ile taban yapılıp üzerine çatı oturtulmuş.



Müsaade ederseniz haddim olmayarak bir konuyu tekrar gündeme almak istiyorum;
Ülkemizde yapılan restorasyon yani yeniden yapılandırma ya da yenileştirme ya da yenilenmiş hali ile onarma diyebileceğimiz, eski yapı ya da eserlerimizin onarımlarında çoğu zaman eski tarihi yapıların şeklini korumada yeteri kadar özen gösterilmediğini ya da aslına pek bağlı kalınmadığını düşünüyorum. Bu da bizi üzüyor. Gerçi teknik ya da yapım şartlarının gereklilikleri hakkında işin ehli kadar bilgi sahibi olamazsak ta gene de aslının korunmasının günümüz teknik şartlarında daha kolay olabileceğini düşünüyorum.

3 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Akif bey geçmiş kandiliniz ve üç aylarınız bübarek olsun ALLAH nice uzun seneler bu mübarek günlere değerli ailenizle birlikte sağlık , bereket , ve huzur dolu günlerde erdirsin selam ve saygılarımla hayırlı hafta sonları diliyorum .

ebruakin dedi ki...

Selamlar Akif Bey,
Evde olmadığım için mesajınızı zamanında göremedim. Özürlerimle birlikte, size ve ailenize hayırlı kandiller diliyorum. Daha nicelerine sağlıkla, mutlulukla, hayırla ulaşmak dileğiyle...

Özlem Ceylan dedi ki...

merhaba Akif abi uc aylariniz mubarek olsun,insallah bu sene yapmayi planladigimiz karadeniz turunda güzel Samsuna da ugrayip canli canli görmek istiyorum bu güzel camileri...