♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

15 Ocak 2008 Salı

İnebolu Türk Ocağı

İnebolu Türk Ocağı





Kastamonu’dan sabah erken çıkıp Kasaba köyünde Mahmutbey camiini de ziyaret ettikten sonra Küre üzerinden İnebolu’ya yollandık. Şerife Bacı anıtını ziyaret ettikten sonra sağa dönerek yola devam ederken, yol üzerinde Türk Ocağı binası ile önünde Atatürk anıt heykelini gördük. Taş yığma bina 3 katlı olarak yapılmış, Kastamonu ve İnebolu’da öğrenim gören gençlerin okul ve cep harçlıklarını kendi aralarında toplayarak yaptırdıkları tarihi bina uzun yıllar bölgedeki en önemli kültür merkezi olma özelliğini sürdürmüş, aynı zamanda Atatürk'ün İnebolu'da şapka devrimi konuşmasını yaptığı binadır. 2006 yılında restore edilmiş.

Önünden merdivenle yukarı doğru çıkıp alt katta ayaklarımıza galoşları giyip bir üst kata çıktık.

Bizleri karşılayan Sayın Nurhayat Ergün hanımefendi bizlere yakın ilgi gösterdi. Türk ocağının geçmişini ve bugüne nasıl gelebildiği hakkında kısa ama detaylı bir bilgi sunduktan sonra İnebolu hakkında Kurtuluş Savaşı’ndan bu güne geçen süresi ile ilgili bilgiler verdiler.

Bizler verdikleri bilgilerden daha da bilgilendik ve memnun olduk, kendisine buradan selam ve teşekkürlerimizi iletiyoruz.

Ve eğer gene yolunuz düşerse uğranılması gereken yerler arasına muhakkak ekleyin deriz.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,

ilk defa okuma firsatim oldu yazilarinizi, guzel bir site yapmissiniz, benim de yapmak istedigim bir tarzi basariyla uyguladiginizi gordum. Bundan sonra yazilarinizi takip edip sitenizi kendime ornek alacagim.

SeyyAh dedi ki...

Teşvik edici sözleriniz için içten teşekkür ediyorum. Görmek gezmek istediğim o kadar çok yer var ki ...
Sizin sayfalarınızda ilgi çekici...
Benim gibi gidemeyenlerle en azından görsel açıdan paylaşabilmek istedim..

Adsız dedi ki...

Artik sizin guncenizi rss okuyucuma kaydettim ilgi ile yazilarinizin devamini bekliyorum.

SeyyAh dedi ki...

Sevgili METE,
İlginiz için teşekkür ediyorum, bende sayfalarınızı zevkle takip edip okuyorum...
selam ve sevgilerimle...