♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

26 Ocak 2008 Cumartesi

İstanbul turu

Geçtiğimiz Ramazan bayramında, bayramın hafta sonunu da içine alması ile fazladan bir gün olması nedeni ile fırsat bu fırsat deyip bir gezi planlarken İstanbul için yapılan bir kültür turu olduğunu duyduk. Hemen gidip şartları öğrendik uygun görünce kaydımızı yaptırıp sıraya girdik.

Arefe günü gecesi tura katılacak olanlarla birlikte otobüsümüze binip yola koyulduk. Tabi bu gibi turlara katılanlar bilecektir, tur hakkında bilgiler verilip dosyalar dağıtıldıktan sonra tanışma faslına girildi. Genel olarak ailelerin katıldığı, yaşça birbirine yakın kişiler ve gençlerden oluştuğumuzu gördük bu da ayrı bir memnuniyet oluşturdu.

Gecenin ve ramazanın yorgunluğu bir kısmımızı uyuturken yolculuk sabahına Kerpe’ye vardık. Sabah kahvaltılarımızı sahilde açık olan bir çay bahçesinde açık büfe olarak aldık. Bir aylık ramazan orucundan sonra ilk sabah kahvaltısında fazla bir şey yiyemedik ama bol bol demli çaylarımızı içtik.

Kahvaltı sonrası sahile paralel yoldan ilerleyerek çok güzel görünümü olan kayalıklara gidip resimledik.

Dönüşte otobüse binmeden ve bindikten sonra tura katılanlarla bayramlaştık birbirlerimize bayram şekerleri ikram ettik !...

J

Yola devam edip Kefren’e, oradan da Ağva’ya sonrada Şile’ye uğradık. Buralarda molalar verip dolaşıp, resimler çekip çaylarımızı içtikten sonra İstanbul’a otelimize ulaştık. Odalarımızı alıp dinlenip akşam yemeğinde buluştuk.

Gece hep beraber Taksim ve İstiklal caddesine dolaşmaya çıktık.

Ertesi gün Topkapı Sarayını, Çelik Gülersoy’un restoresinde büyük katkısı olduğu sokağı da ziyaret edip sonra da Ayasofyayı, Yerebatan Sarnıcını, Sultan Ahmet meydanını, Sultan Ahmet Camiini, Türk İslam Eserleri Müzesini dolaştık. Buradan da Dolmabahçe Sarayı’na gidip saray içi gezi turuna katıldıktan sonra Ortaköy’den boğaz turuna katıldık. Bu arada hava da kapanıp yağmurda başladığı için biraz ıslanarak gezdik !... J

O gece günün yorgunluğundan herkes odalarına çekildi. Ertesi gün sabah kahvaltılarımızı yapıp önce Eyüp Sultan Camii’ne gittik. Tabi bu arada yağmur da başladığından bir yandan ıslanmamak bir yandan da üşümemeye çalışarak gezimize devam etmeye çalıştık.

Buradan çıkıp önce Piyer Loti’ye çıktık. Haliç’i seyredip güzel resimler aldık. Oradan da Miniatürk’e gidip görmeyenlerin gezmesini beklerken bizlerde hediyelik bir şeyler aldık. Buradan çıkıp Rahmi M. Koç Müzesi’ni dolaştık. Gezimizi takiben Galata kulesine gidip tepesine çıkıp hem manzara seyredip hem de bol resimler çektik.

Aşağıda tekrar buluşup önce İstinye Park’a oradan da karşıya geçip İKEA, Media Mrkt ve Real in bulunduğu alışveriş merkezlerine gittik…

Akşam olduğunda nerdeyse hepimizin yorgunluğu ayaklarımızın artık gitmemeye başlamasında anlaşılır olmuştu.

VE her başlangıcın sonu geldiği gibi bu turumuzun da sonu yaklaştı. Otobüsümüze yerleşip Samsun’a yola koyulduk. Rahat bir yolculuk sonrası sabah 7 gibi sağ salim ulaştık.

Hemen bir duş alıp bir şeyler atıştırıp hastaneye işime yollandım.

Turumuzu düzenleyen Mustafa Bey ile sevgili eşine, tur şoförümüz Aykut Beye, katılımları ile geziyi zevklendiren katılımcı dostlara da buradan teşekkürler…

Buralarda çektiklerimizi ilerde paylaşmak, bir sonraki gezimizde buluşmak üzere şimdilik hoş çakalın …. J