♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

16 Mart 2008 Pazar

Samsun - Yakakent

Samsun - Yakakent

Yakakent; Karadeniz kıyısında mavi ile yeşilin birleştiği , Sinop il sınırı ile Samsun il sınırı arasındaki geçit noktası olup, ilçenin Samsun’a olan uzaklığı 84 km dir.



Yakakent’in kuruluşu M.Ö.2. yüzyıla rastlar. Bizanslıların yaşadığı dönemde adı ‘KOMİNOS’ olan şehri ; Yavuz Sultan Selim’in Çaldıran seferi yapmak üzere Trabzon’a geçerken halkı Osmanlı İmparatorluğunu tanımadığı gerekçesiyle yerle bir ettiği söylenir.’KOMİNOS’ kelimesi başsız piskopos anlamına gelir.Kente daha sonra gelenler adını ‘GÜMENEZ’ şeklinde değiştirmişlerdir. Bugünkü Yakakent 1800 yılında Gerze’den gelen üç-dört aile tarafından kurulmuştur.1893-1895 yıllarında Rus işgalinden kaçan Doğu Karadenizliler ve 1922 yılında Yunanistan (SELANİK)’ten gelen mubadillerle Yakakent büyümüştür.
1896 yılında Muhtarlık, 1 Mart 1963 yılında Belediye teşkilatı kurulmuştur.Aynı yıl Gümenez olan ismi, kıyı şehri anlamına gelen YAKAKENT olarak değiştirilmiştir. 09.05.1991 tarihinde ilçe olmuştur. İlçenin toplam nüfusu 10.632 dir.

Samsun ilinin denize sıfır tek ilçesidir. Yakakent’in 14 km’lik sahil bandı olup her bir metrekaresi plaj konumundadır. İlçe merkezinde ise 2,5 km’lik sahil şeridi bulunmaktadır. Çok temiz denize sahip olan ilçemizde ayrıca özel sektöre ait olan kumluk aile plajı bulunmaktadır.

1963 yılında Japonya’ya giden Türk-Japon Parlamenterler arası Dostluk Kurumu başkanı Manisa senatörü Ferit Alp İSKENDER ile Samsun senatörü Dr. Ferit TEVETOĞLU Kushimato (Kashino) da bulunan Ertuğrul Şehitliğini ziyaret etmişlerdir. Dr. Ferit TEVETOĞLU Kushimato’nun balıkçı köyü Kashinoyu Yakakent’e benzetmiştir. Türkiye’ye dönen parlamenterlerimiz aynı yıl iki balıkçı köyünün kardeş köy olması yolunda girişimlerde bulunmuşlardır. 12 Aralık 1963 yılında Japonya ve Türkiye‘nin bu iki balıkçı köyü törenle kardeş köy , ilkokulları arasında kardeşlik ilan edilmiş olup 14 Mayıs 1997 tarihinde ise her iki belde arasında kardeşlik bildirgesi imzalanarak resmiyete kavuşmuştur.

7 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Resimleri görüntüleyemiyorum. Doğrusu resim olduğunu da bilmiyorum ama ortada büyük bir boşluk var. Sorun bende mi acaba?

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar, cok güzel yerler ve o yerlerde güzel dostluklar kurulmus. Ellerinize emeklerinize saglik, selamlar. Insallah Fatma Hanim dahada iyidir, cok selamlar....

SeyyAh dedi ki...

recephilmi sanırım bilgisayarınızda activex, flash, macromedia, shockwave-flash eklentilerinde bazı güncellenmemiş eksiklikler vardır. zira bunlar div kod lu, flash tabanlı slaytlar...
birçok sayfadan denemelerini rica ettim hepsinden olumlu yanıtla geldi.
İlginiz için teşekkür ediyorum. bir de bu eklenti eklemesinden sonra dener misiniz??
Selam ve sevgilerimle...

SeyyAh dedi ki...

Merhabalar Ayşe hanım, Ülkemizin her bir tarafı ayrı kendine has özellik ve güzelliklere sahip...
Sevdiği ile, sevdikleri ile gezince daha da güzelleşiyor...
Çok şükür Fatma hanım daha iyi fakat zamana ve sabıra ihtiyacımız var. İnşallah siz dostlarımızın da duaları ile sağlığı daha iyi olacaktır...
Hepinize içten çok teşekkür ediyoruz...
Ailecek selam ve sevgilerimizle..

Adsız dedi ki...

selamlar nasılsınız,resmi göremedim ama tahmin ediyorum çok güzel yerler olduğunu... bu arada sofram'ada uğrayamadım bir süredir bir hastalıkmı söz konusu mesajlarda gördümde şimdi,umarım çok ciddi birşey yoktur,ben şimdi oraya geçiyorum,bir ziyaret edeyim arkadaşımı,yarabbim bir an önce şifa versin... iyi haftalar diliyorum size... selamlar...

Adsız dedi ki...

mrb ben askerliğimi bu ilçede yaptım yakakent süper bi yer herkez süper 10 numara yakakenti çok özledim.susurluklu son efe serdal aydoğan

Adsız dedi ki...

mrb ben askerliğimi bu ilçede yaptım yakakent süper bi yer herkez süper 10 numara yakakenti çok özledim.susurluklu son efe serdal aydoğan