♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

20 Nisan 2008 Pazar

İstanbul Turu - Kerpe –

İstanbul Turu
- Kerpe –

Geçen sene Ramazan Bayramında hafta sonuna gelmesi ile bir fırsat doğdu. Bizler gibi gezmeyi seven bir ailede olunca hemen bir yerleri düşünmeye başladık. En son 20 yıl kadar önce bir müddet kaldığım İstanbul’a daha sonra ancak mesleki kongreler nedeni ile bir iki defa gitmiş ama gezmeye zaman ve fırsat bulamamıştık.
Bir ara günübirlik gitmiş ama bol bol kaybolmuş, yolları zor bulmuş o can sıkıntısı ile neredeyse kaçar gibi ayrılmıştık.
Bu sefer kızlarımızın da isteği ile gitmeyi düşündük ama deyip durduk. O sırada bir tur düzenlendiğini, kayıt alındığını öğrenmiş hemen gidip şartları ve turun gezi planını öğrenmiştik.
Ramazanın son günü iftarımızı yaptıktan sonra, gece 23,30 gibi tura katılanlarla buluşup yola koyulduk. İlk başlarda karşılıklı kendimizi tanıtıp tur planı hakkında görüşler tartışıldı ve kararlar verildi.
Sakin bir yolculukla sabahın ilk ışıklarında Kerpe’ye ulaştık. Kerpe, Karadeniz'in en kuytu koylarından birine kurulu, ormanlık içinde bir belde, tertemiz, durgun ve sığ bir deniz, sahili sağlı sollu balık lokantaları ile dolu. Bir sahil lokantasında sabah kahvaltısını yapıp, hemen etrafa dağıldık. Oradaki lokanta sahipleri ile de bayramlaştıktan sonra nereleri görebileceğimizi sorduk.
Bize hemen Kerpe burnu arkasındaki Miço Limanı'nın anıt kayalarını önerdiler. Bir kısım arkadaşlar sahilde yürümeye giderken biz sola dönüp yukarı doğru yürümeye başladık. Merakla giderken yolun sonunda çok çarpıcı görünümlerle karşılaştık. Kerpe kayalıkları o kadar güzel ve değişik bir görünümle karşımızda duruyordu…

Yıllar içinde denizin şekillendirdiği kayalar, Kerpe'de mutlaka görülmesi gereken bir yer. Kayalar tamamen doğal hali ile korunmuş olsa da, etrafta çöpler eksik değil. Böylesine bir güzelliğin nasıl kirletilebildiğine hayret etmeden geçmek zor.
Basında ilk kez fotoğraflarının HALUK ÖZÖZLÜ tarafından çekilip yayınlandığını öğrendiğimiz bu kayalar muhakkak görülmeli…
Bol resim çekip otobüsümüzün yanına geldiğimizde bir hoş sürpriz bizi bekliyordu, turu düzenleyen Mustafa bey elinde bir kutu çikolata ile bizleri beliyordu. Herkes önce çukulatalarını aldı sonra bayramın ilk günü herkes birbirini kutlayıp, sağlık dileklerini paylaştı.
Otobüse binip herkes nereleri gördüğünü paylaşınca bu kayalıkları bizden başkasını görmediğini anladık. Hele orada çektiğimiz resimleri gördükçe de bayağı üzüldüler.. Daha sonraki bazı gezi turlarında da farklı yerleri ve görüntüleri bulduğumuzu görünce bazı arkadaşlar yanımızdan ayrılmaz oldular…
İşte o görüntüler, beğenmeniz umuduyla…