♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

13 Haziran 2008 Cuma

Kaktüs (Echinopsis oxygona) 2

Kaktüs (Echinopsis oxygona) 2

Bu arada internette yaptığım araştırmalarda o kadar çok tür ve çeşitte kaktüs bulduk ki... Hatta birçok ülkede bu konuda dernekler kurulmuş, amatör yetiştiriciler tarafından kaktüs seraları ve limonlukları kurulmuş, kendi aralarında bilgi paylaşımı ve yarışmalar dahi düzenlediklerini öğrendik.
Bu kaktüsü araraken laitnce adının Echinopsis oxygona olduğunu öğrendim. Ama aklıma takılan bir konuyu da sizlere açmak istiyorum:
Bir türkçe internet sayfasında bunun adının Kaynana Topuzu (yada yumruğu) olduğu yazıyordu. Şimdiye kadar nedense bazı kaktüslere bu isim takılıyor. Genelde kaktüsün sevgi, dayanıklılık, birlik gibi simgeleri ifade ettiği söylenmesi, bu tanımın iyi niyetli konulduğunu düşünmeme yönelmeme yol açıyor. Fakat gene de neden bazı kaktüs tür ve çeşitlerine bu isimler konuluyor diye düşünmeden de duramıyorum?...
Ne dersiniz ?...

1 yorum:

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar, evet dedigim kaktüsü buldum size liki veriyorum bakmak isterseniz. http://freenet-homepage.de/lichtenstein/Koenigin%20-%20Bilder.html
ismi der Königen der Nacht (gecenin kralicesi)dedigim gibi bu degisik bir cins, benim gördügüm bu idi, acilisi biraz benzesede bakinca biraz farklilik gösteriyor.
Ailecek selamlar, güzel hafta sonlari....