♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

8 Haziran 2008 Pazar

Kaktüsler çiçek açmaya başladı…

Kaktüsler çiçek açmaya başladı…

Havalar ısındıkça kaktüslerimiz de tomurcuklanmaya başlayıp çiçeklerini açmaya başladılar. İnternetten yaptığımız araştırmada tam olarak adını bulamasak ta benzeştiğini düşündüğümüz bir iki kaktüsün olabileceğini tahmin ederek, biri Pediocactus_bradyi diğeri ise Echinocereus_barthelowanus, diye yazalım. Ama hem Türkçe hem de Latince adını bilen bir arkadaş çıkarsa bize yazsın, hem öğrenmiş oluruz hem de paylaşırız.
Önce hafif koyu bir kırmızı turuncu arası renkle tomurcuklanıyor, uç vermeye başladığında sarımsı renge dönüyor.
Her iki kaktüsümüz de açmaya başladığında ise, dip çanak kısımları hafif yeşil, dış çeperi hafif turuncu, uçlarına doğru açık sarıdan beyaza yakın uçuk sarıya doğru renklenmeye başlıyor. Birkaç gün sonra kapanıyor, diğerleri açmaya başlıyor.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Ilk kez çiçekli kaktus goruyorum,kaktusun içinde çiçegin açmasi muhtesem,allahin hikmeti iste,gerçekten çok guzeller,o çiçekler oyle guzellik katmis ki kaktuse anlatamam. Bizimle paylastiginiz için çok tesekkur ediyorum,ayrica bu guzelim bilgiler içinde tesekkurler,ben bu sayfaya geldigimde çok sey ogreniyorum,bunlar sayenizde. Iyi pazarlar,sevgilerimle.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Dilek Mutfakta dedi ki...

Akif abi bendede 2 çeşit kaktüs var bir tanesi sizin kaktüsle aynı ama daha hiç açtığını görmedim bir taneside yılan gibi sarkanlardan onun çiçeği muhteşem narçiçeği gibi açıyor kırmızı uzun sürede dayanıyor kaktüsleri bilgisayarın yanına koyarsanız zararlı enerjiyi toplarmış diyorlar ben denedim yemyeşil kaktüslerim kıpkırmızı oldu çok ilginç..

Adsız dedi ki...

Merhabalar abicim,

Sizin 2 yildir beklediginiz kaktusun çiçek açmasini duyunca inanin bende meraklandim isallah en kisa zamanda goruruz eminim ki çok farkli bir duygudur bunca sene sonra harikaaa,sabirsizlikla beklicem. Ayrica nazik davranisiniz için çok tesekkur ediyorum,dogum gunumu tebrik ettiniz inanin çok mutlu oldum,tum ailenize tesekkur ediyorum,hakikatten çok guzel bir aileye sahibsiniz,allah mutlulugunuzu bozmasin. Sevgilerimle. Iyi haftalar.