♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

10 Haziran 2008 Salı

Kırmızı taçlı kaktüs - Red Crown Cactus -

Kırmızı taçlı kaktüs - Red Crown Cactus -

Kırmızıdan turuncuya doğru değişim gösteren rengi ile yaklaşık 5 cm. ye kadar ulaşan ebadı ve bir iki gün süren açık hali ile ömrünü tamamlıyor.
Bulduğum kadarı ile bilimsel ismi Rebutia olan bir kaktüs ailesinden, tam adı Rebutia steinmannii ya da Rebutia-pseudodeminuta olabilir…. Tabi az bilgi ile yanılma payımın yüksekliği göz ardı edilmemeli…
Kendi içinde o kadar çok çeşidi var ki… Bizde ki ise bu renk çiçek açan türü.
İlk önce küçük bir yumru şeklinde başlayan çıkıntı, zaman içinde ucu sivri bir tomurcuğa dönüşüyor. Zaman içinde büyüyerek uç veriyor ve rengi koyu turuncu kırmızımsı oluyor. Güneşi ve sıcağı gördükçe açılmaya başlıyor. Tam açıldığında ise çiçek tabak gibi düzleşiyor iç organelleri ile seyre doyum olmayan bir görünüme sahip oluyor. Güneş azaldıkça ikindi ile akşamüzeri kapanmaya
başlıyor, uçları bir araya gelip büzüşüyor. 2 – 3 gün içinde iyice kuruyup kendiliğinden düşüyor ama sıradaki tomurcuklar bitinceye kadar açmaya devam ediyor.




(Not: Geçen sene gene bu zamanlarda açmış olan aynı kaktüslerimizin blogcu sayfalarında yayınlanmış olduğumuz görüntüleri için arzu edenlere: Kaktüs Çiçeği 2 )

3 yorum:

anneminkizıyim dedi ki...

Mehabalar, bu ne muhtesem cicekler, yani Allahin isine bakin o dikenli el atinca yakan bitkilerden ne fevkalade, cicekler aciyor. Ellerinize saglik kaktüslerin cicek acma sefalarini cok güzel görüntülemissiniz.
Bende Pierre Loti görüntülerini sizin blog adresine baglanti verecegim, cünkü sizdeki anlatim detayi cok güzel ben sadece resim olarak yayinliyabiliyorum, insallah yakinda yayinlarim sakincasi yoksa, selamlar....

Dilek Mutfakta dedi ki...

harika bir görüntü bayıldım gerçekten,bendekilerde bu renk açıyor ama daha tık yok bu sene havalarda biraz rutubetli sürekli yağmurlu ondan sanırım açmadılar merakla bekliyorum kıskandım bende resmini koyucam açınca,sevgiler...

anneminkizıyim dedi ki...

Selamlar, Pierre loti yayinda, sizi baglanti adresi olarak verdim, cok tesekkürler. Ayrica o dediginiz kaktüs cok muhtesem bir sey. Gecen yilda galiba onun hakkinda size söz etmistim, benim alman komsuda vardi ve bir gecede acti ve soldu. Komasu tüm geceyi uyanik gecirdi, bizde biraz izlemistik. (Gecenin kralicesi (Königin in de Nacht)diye o kaktüsün ismini tercüme edebilirim. Sizin kaktüsde o olsa gerek, fotolari merakla bekliyorum. Saglikli ve mutlu günler dilerim, ailecek selamlar....