♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

2 Mayıs 2008 Cuma

İstanbul Turu - Topkapı Sarayı 3 Mutfak -

İstanbul Turu
- Topkapı Sarayı 3 Mutfak -


Fatih Sultan Mehmed tarafından 1478’de yaptırılan Topkapı Sarayı, Sultan Abdülmecid’in Dolmabahçe Sarayı’nı yaptırmasına kadar yaklaşık 380 sene Devletin idare merkezi ve Osmanlı sultanlarının resmi ikametgahı olmuş. Kuruluş yıllarında yaklaşık 700.000 m.² lik bir alanda yer alan Saray’ın bugünkü alanı 80.000 m.² miş.
E bu kadar geniş bir alanda ne kadar çok kişinin yaşadığı da kabaca tahmin edilebilir (herhalde !...).
Mutfaklarda toplam 200 aşçı ve yardımcısı, 200 Buzcu, Yoğurtçu ve kasap çalışırmış.
Sağdaki revak arkasında mutfak binaları bulunuyor. Mutfak gereçlerinin sergilendiği bölümde ise dev kazanlar, saray mutfağı kullanım eşyaları (tabaklar, kaseler, tencere kapakları) sergileniyordu. Yabancı ülkelerden saraya hediye edilen gümüş maketler, III. Ahmet Çeşmesi, İzmir Saat Kulesi maketi gibi çeşitli gümüş eşyaların bulunduğu salonu da ilgiyle gezdik.
Bizimi en çok mutfakta kullanılan malzemeleri tartmak için kullanılan ağırlıklar ilgimizi çekti. Ne malzemeler kullanılmış, ne kadar fazlaymış ki o kadar farklı tipte ağırlıklar tartı için kullanılmış.




3 yorum:

Gülay & Mehmet YÜCEBİLGİÇ dedi ki...

GÖNLÜNÜZE VE ELİNİZE SAĞLIK...,İYİ HAFTALAR DİLEĞİYLE..

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Akif Bey, harika bu fotolari cekmissiniz. Bende istanbulda buna benzerlerini cektim. Istanbuldaki blogcu arkadaslarla bulusmada yasadigimiz tadsiz olaydan ayri, birde topkapi sarayinda tadsiz olay yasadim. Ayni gün biz topkapi sarayini gezerken cok ögrenci ve gruplari vardi. Baslarinda ögretmenleri onlara anlatarak geziyorlardi. Onlardan duyduklarimi bu saray sofra kültürünü anlatirken görvli geldi siz tercümanmisiniz dedi, bende bu grubun tercümaniyim dedim, hani kartiniz dedi. Bende ben u grubu almanyadan getirdim, ve tercümanligini yapiyorum almanyada ve burda dedim kartim yok. hayir efendim siz tercümanlik yapamazsiniz demezmi. Allah allah ben bu gruba 2 yildir almanyada tercümanlik yaptim, ne oldu simdi. görevli aksinin tekigdi simdi polis cagiririm dedi bende buyurun cagirin dedim, yasalara aykiri bir seymi yaptim ki.Burda ses yapmayalim diye bende disari bahcede anlatirim diyorum, hayir siz disarida da anlatamazsiniz diyor, ya bu ne demek oluyor ben anlamadim, ne idoloji güdülüyor bilemedim. Almanyada ben belediye ve devletlerle calisiyorum, okullarda tercümanlik yapiyorum, veliler toplantisina müdürler tarfindan davet edilip, türk velilere tercümanlik yapiyorum, ama benim memleketimde kendi getirdigim almanlara tercümanlik yapmama karisiliyor, yaziklar olsun dedim. Insana bu kadarmi cifte satndart uygulanir. Neyse olayin tadsizlasmasina hic bir zaman neden olmak istemedigimden Almanlarida huzursuz etmemek icin tamam deyip orda olayi kapayip, ciktik.
Bu olayi unutmustum, simdi bu resimleri görünce hatirima geldi ve paylasmak istedim, saygilar...

SeyyAh dedi ki...

Ahhhhh ahhhhh......
Sevgili ve çok değerli Ayşe
hanım...
Önce mesajlarınızı görünce ne kadar memnun olduk... okudukça sinir katsayımız arttı... Bu ülke hakkında söylenecek ve yazılacak o kadar çok olumsuzluk varken içimize atıyoruz... bunun adına demokrasi deniyormuş ()... İnsan olarak, vatandaş olarak, inanan biri olarak üzülmekten öte UTANDIM... ama ne yazıkkı bu uygulamalar her geçen gün artarak devam ediyor hem de insan haklarından mesnet alan hukuki çerçevede iddiası ile....
Benzerini yaşadık; Ben çocuklarımıza gittiğimiz yerde anlatırken, benzer davranışla karşılaştık bayağı ciddi tartışmalar oldu, anlatamayacağımı belirten resmi yazı talebimi istediğimi ve bunu diğer benzer kartı olmayanlara çıkar amaçlı yaptıklarını şikayet edeceğimi söylediğimde geri çekildiler ama boş gene boş...
Allah sonumuz hayreylesin ama sorunlarda ve çıkartılan zorluklarda değişiklik yok...
Allah'a emanet olun, sağlıcakla kalın gelecek sefere muhakkak karşılaşabilemek dilek ve ümidi ile...
Ailecek selam ve sevgiler...