♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

24 Mayıs 2009 Pazar

Samsun Arkeoloji ve Etnografya Müzesi 1

Samsun Arkeoloji ve Etnografya Müzesi 1


Eski fuar alanı içerisinde Valilik binasının yanındadır. Arkeoloji-Etnografya Müzesi'nin inşaatına 1976 yılında başlanmış ve 19 Mayıs 1981 günü ziyarete açılmıştır. Müze orta salon ve simetrik olarak yapılmış iki yan salondan ibarettir.
1981 yılından itibaren faaliyet gösteren müzede, Samsun ve çevresinde yapılmış olan arkeolojik kazılardan çıkan eserler sergilenmektedir. Bu eserler kalkolitik eski tunç çağı, Hitit, Helenistik, roma, Bizans, Osmanlı dönemlerine ait eserdir. Ayrıca Samsun yöresine ait etnografik eserlerde mevcuttur. Müzede sergilenen nadir eserler arasında; Amisos mozaiği, Bronz heykel, ameliyatlı kafa tasları, Amisos mezar odası buluntuları (amisos hazinesi) sayılabilir.
Burada eski çağlarda yapılmış plan bir kafatası ameliyatı geçirmiş birinin İkiztepe kazılarında, ilk tunç çağından kalma, iskeleti bulunmuştur. Gene bu kazılarda elde edilmiş olan buluntuları gösteren höyüğün bir maketi yerleştirilmiş.

2 yorum:

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Gunaydin Ailenizle birlikte Yeni Haftaniz ve Gunleriniz Hayirli Olsun.Sevgiyle Saygiyla ve Sağlikla Kalin ALLAH'a Emanet Olun. http://sukruyilmaz.net/img/gunaydin2.jpg
Kader dedim gül gec dediler,hayat dedim değer verme dediler,insan dedim üc kuruşluk dediler,PEKI YA DOSTLUK DEDIM DUNYADA TEK GERECEK DEDILER.Saygilarimla

Selam Hocam Uzun Zaman Oldu Yazamadım kusura bakma gectiğimiz 2008 ocak 17 sinde babamı kaybettik sonrada ben pek nete girmedim ama arasıra girip bi şeyler yazıp çıkıyordum ve lenen mesajlara bakıyordum ama artık buralardayım yazışalım HATAY 'a gelirsen ara beklerim şeref verirsin.görüşmek dileğiyle sevgi ve saygımla kalınız yengeye ve çocuklara baki selam.

Sukru Yilmaz
Antakya-HATAY
Http://sukruyilmaz.net

GITME BE DOST

Yalnizim artik
Sende gidiyorsun ya be dostum
Yollarin ayrılacağini bilirdim de
Bu kadar erken olacagini bilmezdim be dostum

Gitme desem kal desem
Benı bırakma yanımda ol desem
Gidermisin yinede birakir misin
Birakma be dostum kal gitme

Illede gitmek istiyorsan bu diyardan
Benide al götür buralardan
Cünkü sen olmadan yapamam
Sensiz olmaz sensizlik olmaz be dostum

Alınti:Ahmet Çoban
http://www.siirkolik.com/siirler/54834-gitme-be-dost.asp

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Gunaydin Gunleriniz Hayirli Olsun.Ailenizle ve Sevdiklerinizle Birlikte, Sevgiyle Saygiyla ve Sağlikla Kalin ALLAH'a Emanet Olun. http://sukruyilmaz.net/img/gunaydin.jpg
Dost bazen minik bir kus bazen var olmayan sevgil, kimi zaman saksida bir cicektir, ama asil dost seni senden cok sevendir

Sukru Yilmaz
Antakya-HATAY
Http://sukruyilmaz.net

Goz Yasinin Anlami

Gozyasi bir rahmettir
Bir su gibi icten gelir
Damar damar zahmettir
Ince ince gozden gelir
Gozyasi kurtaricidir
Her derdin ilacidir
Yalnizlarin dert ortagidir
Yanar yanar közden gelir

Gozyasi ruhu arindirir
Bircok gizemi barindirir
Rahmet pinaridir
Carpar carpar kalpten gelir.

Alinti:Gokce Demir
http://www.siirkolik.com/siirler/25531-gozyasinin-anlami.asp