♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

28 Ağustos 2008 Perşembe

Ege Bölgesi Gezisi - Gezi İzlenimleri - 2

Altınoluk’ta kaldığımız site içindeki evi bir gün önce iyice silip, süpürüp temizledik. Yakınımızda bulunan AVM’lere giderek ihtiyaçları aldık, bir de bize burayı bulan köylü hanımdan kendi üretimleri yerel köy sızma zeytinyağını... Akşam güzel bir yemek sonrası demli çaylarımızı da içip yorgunluk atmaya çalıştık. Akşamüzeri bir arkadaşımızla telefonlaştığımızda geldiğimizi duyunca ziyaretimize geldi, hep beraber anılar arasında yolculuk yaptık.
Ertesi gün sabah erken kalkıp sahile inip güneşin doğuşunu ve denizdeki yakamozların çektim.

Host unlimited photos at slide.com for FREE!
Öğleye doğru gelen bir telefon ile eşimin blogspottan bir arkadaşının bizleri Burhaniye’ye ( karadenizsofrasi ) davet etmesi nedeni ile hazırlanıp yola çıktık, yol üzerinde de Edremit’te müzeye uğrayıp müdüre hanımın bize verdiği kitabı Image Hosted by ImageShack.us
iade ettik çünkü aynı kitaptan bulup aldık. Bu kitaptan sizlere de ileride bahsedeceğiz ve almanızı önereceğiz.
Blogspottan eşimin diğer bir arkadaşı ( mutfaktazen ) ile Akçay’da buluşup hem tanıştık hem de güzel bir sohbet ettik. Bu arada kitaplarından bir tanesini ( Turunç Kokulu Düşler ) de bizler için imzaladı.

Akşamüzeri kaldığımız eve dönüp çaylarımızı içip ertesi gün planı yaparken, diğer bir arkadaşımızdan Pazar sabahı kahvaltısı daveti aldık. Pazar sabahı yıllar öncesine dayanan tanışıklığın dönüşmüş olduğu dostluğunu sıcaklığını, kahvaltı masasının da güzelliği içinde, sohbetin samimiyeti ile zamanın akışını anlayamadık.
Host unlimited photos at slide.com for FREE!
Çocuklarımız deniz kenarında dolaşırken bizler bir geçmişten bir günümüzden konudan konuya geçtik.
Behramkale
İMECE EVİ
Adatepe Zeytinyağı Fabrikası Müzesi
Müsaade isteyip çevredeki gezilecek yerlere doğru, önce Adatepe köyü, Assos – Behramkale, İmece Evi ile ana yol üzerinde bulunan Adatepe Zeytinyağı Müzesinin güzelliklerini gezip dolaştık.
Ertesi gün Güre ve kaplıcalar bölgesine gidip gezdik dönüşte de gene ana yol üzerinde ama çok dikkatli olarak geçerken görmeniz gereken

Host unlimited photos at slide.com for FREE!
Antandros ve Nekropolü’nü dolaştık.
Kısa da olsa konakladığımız yerden ayrılıp, Balıkesir üzerinden ki burada da Zağnos Paşa Camisini ziyaret ettik.
Seyahat esnasında yol üstü konaklamalarından Yörsan’ın marketine uğramadan olmazdı tabi.

Mudanya

Karamürsel
Mudanya, Karamürsel yolunun deniz sahil tarafını takip ederek deniz ve doğanın güzelliklerini, tabi nasıl da tahrip edildiklerini seyrederek İzmit’e ulaştık.
Kasr-ı Hümayun
İzmit Saat kulesi
Atatürk anıt Heykeli
İzmit’te Kasr-ı Hümayun, Saat kulesi ile Atatürk anıtını gezip, bir iki gün dinlenip, amcaoğulları ile de hasret giderip, dönüşe yolcuğuna başladık.

Yolumuz üzerinde, Adapazarı’nda, gene blog sayfalarındaki ilk dostlarımızdan bir aileye sabaha kahvaltısına misafir olup, kısa zamanda yoğun sohbet ve hasret gidermeye çalıştık.
Host unlimited photos at slide.com for FREE!
Oradan bir başka tanışlara uğrayıp sabah çaylarını içip gene yollara düştük.

Yolumuz üstü Bolu’ya girip dolaştık. Birkaç yere uğrayıp fotoğraflar çektik.

Tosya’dan geçerken yol kenarında pirinç satanlara uğrayıp, gene yolumuz

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

üzerindeki pirinç tarlalarını ve bunları sulayan Kızılırmak üzerindeki bir su bendini resimledik.
Dönüş yolculuğumuz sanki şehir içi trafiği kadar yoğun, sıkışık, kalabalık bir yol trafiği içinde geçti. Yolda epeyi trafik kontrolünün olması, neredeyse sıkışık düzende gidilmesi ve hız yapılmaması nedeni ile birkaç anlık sıkıntının dışında bir mesele olmadan sağ salim evimize ulaştık, şükür.
En çok özlediklerimiz arasında yer alan ev demlemesi Karadeniz’in güzelim çayını demleyip, bardak bardak içtik.
Bundan sonra sıra geldi tüm gezi not ve resimlerimizi sizlerle paylaşmaya…