♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

6 Mart 2009 Cuma

Ege Gezisi _ Ayvalık Tuz gölü ve Flamingolar

Ege Gezisi _ Ayvalık Tuz gölü ve Flamingolar

İzmir yönünden gelirken bir yandan yol alıp bir yandan da etrafı seyredip giderken yıllar önce de geçtiğimiz ama fark etmediğimiz bir yer ilgimizi çekti. Birbirine komşu genel olarak karemsi sularının renkleri açık maviden koyu kırmızıya kadar değişen havuzlar, Altınova’yı geçtikten sonra karşımıza çıktı. Hemen arabayı durdurup etrafını incelemeye başladım. Biraz dikkatli bakınca havuzlar ya da göller arasında insan yapımı patika yollar, göller arası suların geçişlerini sağlayan kapaklar, havuzlara su getiren ya da boşaltan kanallar ile denizle irtibatını sağlayan ana yolun altından da geçen bir kanal daha vardı. Bu havuzların koyu renkli olanların yan tarafında da bir vinç ve yanında da tepelemem bir yükleme alanı gördüm. Fotoğraf makinesi ile yaklaştırarak çektiğimde bu tepelerin tuz yığınları olduğunu gördüm. Etrafı daha dikkatli tararken bir havuzun yan tarafında yaklaşık 1 metrekarelik bir tahta parçasının üzerinde kristalleşmiş tuz yığınlarını olduğunu, belki de örnek olsun diye, fark ettim.
Etrafa biraz daha bakarken çok ilerdeki havuzlarda bazı hareketlenmeler fark edip meraklandım. Arabaya binip o tarafa en yakın yerde durup inip makineyi yakınlaştırmaya alıp bir de bakarım ki, havuz olduğu gibi Flamingo dolu…
Bizlerde, ne kadar zamandır aradığım bir fırsatı bulmanın getirdiği bir sevinç oldu. Hemen mümkün olan en yakın mesafeye gidip onları rahatsız etmeden resimlemeye gayret ettim. Bir kısmı sanki suya saplanmış şemsiye gibiydi. Uzun boyunlarının yarısını suya sokup bir kaç minicik lokma yiyecek için girişilen çabanın ritmini resimleyip arşivimde ölümsüzleştirmeye çalıştım.
Yanımızdan geçen o kadar araba benim fotoğraf çektiğim yeri görüp dikkatli bakmalarına rağmen hiç durmadı…

Dönüşte de buralara gelen birçok arkadaşlarla yaptığımız konuşmalarda ise, ya farketmediklerini ya da görmediklerini söylediler !...
Neyse herkesin tatil anlayışı yaklaşımı sözde de olsa doğaya muhabbeti farklı oluyor…
İşte o bize göre güzel görüntüler…


Hiç yorum yok: