♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥

SEYYAH & SOFRAM...

1 Eylül 2008 Pazartesi

Ege Bölgesi Gezisi - Gezi İzlenimleri – Beğendiklerimiz

(Bu arada ile tüm gönül dostlarımızın, tüm insanlığın ve tüm müslümanların Ramazan'ını kutluyor, hayırlara vesile olmasını diliyoruz... Hafta sonu Yazlık ve Bahçe )

Bu kadar beğenmediğimiz noktaları belirttikten sonra bir de beğendiklerimizi yazmasak olmaz değil mi ?...
Öncelikle Kültür Bakanlığının yapmış olduğu Müze Kart uygulamasını tebrik ederek başlayalım. Bu gezimiz esnasında ziyaret ettiğimiz müze ve ören yerlerinin sayısını unuttuk. Bu kart sayesinde, ödenecek giriş ücretleri ve gezi süresince toplam maliyet nedeni ile ancak zorunlu ve çok arzu ettiklerimize girebilecektik, birçok yere çok rahat ücreti ve toplamlarının maliyetini düşünmeden girebildik. Böylelikle daha çok yer görmüş, çok daha fazla bilgi ve görgü edinmiş olduk. Gitmekten vazgeçeceğimiz birçok antik kentlere gittik. Bu uygulamayı düşünüp hayata geçirenlere bir kere daha teşekkür ediyoruz.
Gene bakanlık bünyesinde bulunan neredeyse tüm müze ve ören yerleri bir önceki yıllara göre düzenlemeleri, açıklayıcı bilgi notlar, ışıklandırma gibi çalışmalarla çok daha görülesi, ziyaret edilesi yerler haline getirilmiş. Gene neredeyse tüm müze ve ören yerlerinde görevli resmi ve özel nitelikli kişilerin ilgili, bilgili, güler yüzlü, konularına hâkim, görgülü, yardımcı olmak için çaba harcayan, yönlendirme konularında dahi gayretli olmaları bizlerin çok hoşuna gitti. Çok beğendik, buradan gerek Kültür Bakanlığına gerek ise gittiğimiz yerlerde yardımcı olan tüm kişilere içten teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Yol üzerinde karşılaştığımız polis, trafik polisi ve jandarma görevlilerinin hepsinin nazik, kibar ve yol yönlendirme konularında (Afyon Bayat ilçesindeki Reyhanlılı polis memurunun, İzmir Çandarlı’da astsubay başçavuşların, Balıkesir Akçay’da önümüze düşüp yol gösteren motosikletli trafik polis memurunun) gösterdikleri ilgi ve yakınlık diğer bir takdir edilecek konu. Daha önceki yıllarda bir iki yerde yaşamış olduğumuz olumsuzluklar nedeni ile çekinceli yaklaşım gösterdiğimiz görevlilerin bizleri mahcup etmesi memnuniyet vericiydi.
Özellikle Selçuk’ta, konaklama yerlerinin oluşturduğu irtibat bürosu, gelenlere kendi aralarında sırası ile ilgilenilmesi, beğeni olmazsa diğer sıradaki konaklama sahibi ilgiyle devredilmesi çok hoşumuza gitti. Bu uygulamanın diğer benzeri yerleşim yerlerinde de olmasını diliyoruz.
Trafik ekiplerinin can yakmadan gösterdikleri yol hız kontrol ve en azından görsel olarak varlıklarını hissettirmeleri ile yollarda neredeyse hiç kaza görmedik. Birkaç yerde hatalı sollama ile karşılaşsak ta hızların fazla olmaması sebebi ile olumsuz durumlara şahit olmadık.
Karayollarında yapılan inanılmaz, müthiş yol ve geçiş yerleri yapı ve inşaatları takdirlerin ötesinde. Yıllar önce aynı yerlerden geçtiğimiz için kıyaslama yapabilme şansımız oldu. Tüm Türkiye’de nerdeyse tüm karayollarında çok güzel çalışmalar var. Birçok tekli yol çift yola dönmüş, trafik daha rahat akıyor, yol kaliteleri yer yer farklılık gösterse de, yollarda tıkanma, tırmanma şeritleri ile uzun konvoyların oluşmaması sağlanmış. Eskiye oranla daha fazla ve görülebilir yerlere yön, ikaz levhaları konulmuş. Birçok yerde özel ya da yerel belediye destekli kültürel etnografik, yerel üretim kültürlerini yansıtan müzelerin açılıp çoğalmış olması, ziyaretçilere bilgi aktarımı konusundaki çabalar diğer bir güzel uygulamaydı.